onsdag 29 januari 2014

Om leksaker

Det finns ett fenomen som jag inte kan förstå mig på. Det här med folk som ska få barn eller har barn och ska inreda ett barnrum, och så smäcker ALLA upp en stringhylla där de placerar dyra dyra designleksaker som vad jag förstår inte ens är till för att lekas med?

För det första: köper föräldrarna dessa leksaker till barnet eller är det främst till sig själva?

För det andra: vågar man låta barnen leka med en ömtålig pappersleksak som kanske kostade flera hundra spänn att köpa eller ska de bara stå där och se fina ut?

För det tredje: eller är det så att man smäckar upp den där hyllan och placerar grejerna där bara för att få posta en bild av härligheten på instagram?

För det fjärde: vad är grejen med stringhyllor? Varför tröttnar ingen på att alla har det exakt likadant hemma??

För det femte: alla barn jag känner tycker de roligaste leksakerna är de av plast som blinkar och låter. Sorry sorry, there will be fulhet och gift i hemmet. Det är bara att gilla läget.

För det sjätte: retar jag mig på detta pga jag inte har någon egen stringhylla men däremot ganska många fula plastleksaker till mina barn?

För det sjunde: ..kanske, men då slänger jag in detta som lök på laxen: pastellfärger och tavlor med frukter med fejs och himla pappersbollar - såååå trööööttsaaaamt?

Mvh "originell_82"

3 kommentarer:

  1. Word! /barnrumsinredaren med både tavla med fruktfejs och himla pappersbollar. Fast inga pasteller.

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag känner mig lite träffad som just köpt en dyr dinosaurielampa till Selma fast hon knappast önskat sig den själv, med sina 2+ år. Meeeen nästan alla hennes leksaker är köpte begagnade, och vi har ingenting hon inte får leka med framme. Pussel och böcker är super att hitta på loppis ju! Ett mumin tallriksunderlägg passade bra som tavla vid hennes säng.... Lampan är av plast så den får hon dra ner om hon vill :P Men jag håller med, ofta står det ju saker på en stringhylla som barnet inte ens når. Det är lite underligt. Ska de bara stå där som troféer för evigt?

    SvaraRadera
  3. HAHAAAA håller med Erika - SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt!

    SvaraRadera