torsdag 2 januari 2014

Om jullovet





Nu kan vi snacka. Inom några dagar bör de små jävlarna i munnen min försvinna.

Stor nyhet för dagen: jag har pusslat! För första gången på fem år (dvs sedan katterna flyttade in hos oss) går det att vuxenpussla! Älskart. Utöver romcoms och svenskt juldrama på teve är pussel mitt bästa tidsfördriv på julen. Har inte läst en enda bok, vilket är lite synd, men det kommer jag nog göra när romcomsen inte längre visas 22.00 på ettan. Och så är det väl från och med typ idag? Himla synd det med.

Jag har nämligen sett så himla få romcoms i mina dar. Redan på högstadiet utvecklade jag en oerhört pretto filmsmak av säkert en oerhört töntig anledning. Såg bara långsam film på svt eller långsam film på filmstudion, och så var det med det. Det var när jag träffade Erik jag fick börja se töntiga komedier och annat blask, så jag har i princip aldrig sett någon av alla underbara filmer som visas om jularna. Tänk så härligt jag kommer att ha det nu i flera år!

Imorgon börjar jag jobba igen. Kan inte säga att jag direkt längtar. En veckas ledigt till hade varit lagom, gärna med lite snö. Jag fick nämligen ett par längdskidor i julklapp. (Insert skåneflabb). Så, vasaloppet, någon?

1 kommentar:

  1. åh längdskidor, vad kul!! kanske inte bästa vintern att få dem bara. ;)

    SvaraRadera