tisdag 20 november 2012

Surt sa räven om rabarberna


Idag har Erik varit hemma och vabbat eftersom Set var risig igår. Jag jobbade till klockan 18 i Kivik och kom hem en halvtimme senare, till en lampaffär. Helt plötsligt var allting upplyst! (Vilken bok?) Vi har haft det så mörkt och kallt här hemma men nu har vi dels en fläkt som brummar mellan våningsplanen som vispar runt den varma brasluften och sprider elddoft i hela huset PLUS nyupphängda lampor och ljusslingor. Det börjar banne mig bli ganska mysigt här. Om det inte vore för ett himla trumset som står mitt i alltihopa. Eller allt skräp vi lyckas samla på överallt.

Hörrni ni missar väl inte min och Marikas löpblögg? Jag tror jag har lyckats lägga in den här bredvid i länklistan nu. Vi löper på ganska bra om jag får säga det själv. Tror jag ska klämma in ett badhusbesök dessutom denna veckan.

Men nu är det äntligen dags att få börja läsa Karin Brunk Holmqvists senaste: Surt sa räven om rabarberna. Bara 35 pers i kö på den innan mig OCH efter. Vissa är mer poppis än andra här på Österlen.

På tal om kulturtips måste jag slå ett slag för filmen Nawals hemlighet. Himla bra/hemsk/fin film som jag verkligen rekommenderar!

Och så var det med det.

3 kommentarer:

  1. Jonathan Safran Foer! Boken alltså. Ridå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt! Och jösses i himmelen så svårt jag har för den filmen.

      Radera
  2. Komplettera med en läsplatta och låna på elib.se. E-boken räddningen på landet i biblioteksnedläggningarnas tid.

    SvaraRadera