onsdag 3 oktober 2012

Saker jag är kass på


Imorgon ska jag klippa väck denna "hej jag går på gymnasiet och året är -94"-frisyr. Frågan är hur jag ska klippa mig. Lär bli något i stil med "hej jag går på gymnasiet och året är -98" för hur jag än jobbar med mitt hår slutar det alltid med att jag ser ut som en gymnasieelev från 90-talet. Ni vet, lite osminkade, hull-iga sluskar som hade behövt plocka ögonbrynen och färga håret åtminstone EN gång om året.

Hej självbild.

Men det tillkommer liksom så jäkla mycket om man ska hålla på och anstränga sig. Då ska man ha himla produkter och krämer och puder och skit hit och dit. Jag varken kan eller orkar lära mig. Det får väl bli nästa led i min kvinnlighetsutbildning som påbörjades i 20-årsåldern med kjol och smink, via klänning och långt hår, fram till.. eh. Ja, det har kanske inte blivit så mycket mer. Kvar på listan är: klaggaskor, målade naglar, läppstift, smycken och krämer. Huuu, kräämer. Det får bli när jag fyller 40 eller nåt.

Dagens lista enl rubriken:

1) Mat. Förvara mat samt äta den innan den blir dålig (världsmästare på att inte klara det), handla mat innan den förra tar slut (vanligaste frasen vid frukost: Mamma jag vill ha skinka på min macka? Nä det går inte, både skinkan och mackorna är slut), komma på maträtter (<3 mackor), odla mat (hej sallad och broccoli som gått i blom), avgöra mängd mat (hej spagetti till ett helt kompani). Alltså, hade kriget kommit inatt hade jag varit första kvinna att stryka med pga svält.

2) Planering. Lämna in lönelapp i tid (det bara händer inte), komma i tid till förskolan (HAHA), komma i tid till jobbet (räknas en minut innan passet börjar?), betala räkningar i tid (det blir inte inkasso på två sena dagar), ja vi kan hålla på i evigheter här men vad leder det till utom att ni tänker FOR HILVEDE ERIKA SKÄRPNING!

3) Slutförande. Projekt "måla lilla toan" (målat två gånger, har en strykning kvar men satte ändå upp spegel, tavla och blomma för att se hur det skulle bli. Ja mer blir det inte tydligen), Sticka och virka (har ca femton påbörjade alster som eventuellt aldrig kommer bli mer än fingertuttar allihop), Bilder till förskolan (alla andra barn har foton på sig och sin familj som trygghetsbilder att titta på, mina barn får titta på varandra). Osv osv osv i all oändlighet.

Jag skyller självklart allt ovanstående på curlande föräldrar, storasystrar, lillebror, kompisar samt pojkvän. Snart även barn. Tjolahopp!

4 kommentarer:

  1. Curlande föräldrar??????? glöm det min sköna höna, minns telefonsamtalet!!!!!/ma

    SvaraRadera
  2. annars....HAHAHAHAAAA, du kan då beskriva verkligheten ur ett särkilt perspektiv, det är en konst bara det!!!/ma igen

    SvaraRadera
  3. oh my god Eriga, Du är så jefla rolig, och TUR att inte kriget kom i natt!

    Bästa mammabloggen ever utan tvivel!

    Hälsar Josefin

    SvaraRadera
  4. Haha! Älskar att du skyller ifrån dig! Känner igen det beteendet hos andra curlade barn (host host min pojkvän host host)! :)

    SvaraRadera