tisdag 25 september 2012

Dagarna

Det här att vara vikarie, det innebär ofta att jag jobbar kvällspassen. Jag antar att de sjuka går hem under dagen och lämnar sena pass till mig eller nåt och inte mig emot alltså, men kvällarna hemma blir ju ganska sena.

Jobbar jag kväll stänger vi klockan sju och då kommer jag hem vid halv åtta. Sen ska jag slafsa i mig lite kall middag och hjälpa till med att lägga ungar och plötsligt är klockan nio. Då har jag två timmar på mig att göra någon aktivitet.

Alltså jag förstår inte hur folk har tid att: titta på tv (!!!), träna, läsa böcker, sticka, se film (!!!!), städa, diska och ja allt sånt som ingår i livet. Speciellt kanske blogga. Det är inte det att jag inte vill. Jag har bara ingen tid till det.

Idag kom jag hem och åt middag och la ungar och sen tände jag en brasa och gjorde te. Sen var klockan tio. Då läste jag en bok. Japp, en hel bok. Den gick snabbt att läsa. Nu är klokan tjugo över elva och det är läggedags. Obs detta var den andra av totalt fyra jobbkvällar denna vecka.

Jag lärde Set ta kort med hipsta. Såhär blev resultatet:

2 kommentarer:

  1. fint första försök av lille Set!!!!
    hälsa från mormor, se bara vilken nöjd min lilla syster har!!!

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt med tiden :( Jag är ju fortfarande mammaledig, men min Erik kommer hem kl 17, sen när jag jobbar kommer jag komma hem 16:20.. Då blir det mer tid. Sen är det säkert värre att lägga lite äldre barn, vi lägger Selma (10 mån) kl 19 och det brukar ta en halvtimme. Då blir det lite mer tid till tv, dator och sånt. Förstår att du får ont om tid om du kommer hem först då.

    Men gulliga ungar har du i alla fall! :)

    /Ebba

    SvaraRadera