onsdag 19 september 2012

valmöjligheter


Jag avskyr valmöjligheter. De gör så ofta att jag velar och velar fram och tillbaka och när jag äntligen valt klart så ångrar jag mig jämt efter som gräset som bekant alltid är grönare på andra sidan. Kolla bilden tex, mitt bildprogram ger oändliga möjligheter till bildframställning så bara där kan jag bli sittande i timmar och testa och testa. Ok, oftast blir det bäst om man inte gör så mycket alls. Lite som när man på 90-talet hade hemsidor som man la en massa blinkande knappar på och bara: "ooooh freeejsigt", fast det egentligen var både fult och störigt.

På fredag ska jag och Erik till banken för att prata ekonomi och då har bankmannen beställt hem våra ppm-koder (det heter ppm va?) för att vi ska snacka pensionsparande och sånt ger mig lite panik. Det finns så många alternativ i den branschen att jag bara vill gå och lägga mig och hoppas på att det löser sig av sig själv. Vill iallafall inte göra något aktivt val nu som jag sen sitter och ångrar hela ålderdomen då det gjorde mig till fattighjon som fick nöja mig med prästens matrester en gång i veckan, eller hur det nu kan bli när man är gammal.

På fredag fyller även Erik år, vilket betyder att det är hans födelsedagsvecka nu. Det betyder i sin tur att han idag köpt ölgrejer att brygga eget öl på. Själv räknar jag våra sura slantar och hoppas att vi har råd med mat fram till nästa lön. Jävel till att skulla ha födelsedagspresenter. Obs att jag även fortfarande är bitter på det uteblivna firandet av min 30-årsdag. Han kan fetglömma att jag går upp halv fem på morgonen med ljus och paket. Det hade han dock kunnat fetglömma i vilket fall, haha! På sin höjd kan han få ett halvvaket hejdå och en önskan om att han ska stiga upp liite tystare så han inte väcker ungarna. Thats it.

Närå det ska nock bli fint. Men BARA om det innebär att jag blir dubbelfirad på min 31:årsdag. HÖR DU DET?!!

1 kommentar: