måndag 2 januari 2012

Jobbansökan


Av någon outgrundlig anledning valde jag (?!) att Set skulle ha "jullov" hela veckan. Erik har börjat jobba och det enda Set vill när han vaknar är att få gå till förskolan. Det är alltså jag som är hemma hela veckan med två illbattingar som bara ränner rundor och håller på. Bella krallar till kattsanden så fort man tittar bort. Hon är mer vilda bebin än någon annan nånsin varit. Kastar sig ut från stolen vid matning, ja ni ser ju på bilden. Gissa om vi har stressmage. Konstant. Set vill bara kolla på Pippi och Bamse, bara för att han fick det när han var sjuk. Samtidigt som jag ska flyttpacka, diska, tvätta, laga mat och städa måste jag alltså även vara en aktiv, pedagogisk och trevlig förälder.

Hallå arbetsgivare, kan ni FÖRSTÅ hur bra jag kommer vara på att ha "många bollar i luften" när den här mammaledigheten är över?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar