söndag 1 januari 2012

Nyåret

Vi drog till Österlen över nyår. Orka Möllevågen liksom. Det var fullständig dimma mellan Oxie och Hammenhög. Fint.


Aldrig är jag så snygg som när en kaffekopp skymmer halva flabben.

Sen blev det trendigt värre när vi "sköt" upp våra papperslampor. Fast, vi hade sådana förra året också så kalla oss trendsättare. Jaja, jag vet att de har funnits i evigheter. Nå, fina och tysta är de iallafall. Nyår var alldeles lagom stillsam och behaglig med inslag av bebisar som ramlar ner från höga sängar, springande och skrikande barn samt massor av goda ostar. Just som det ska vara. Utom det där med att trilla ur sängen, det var mest läskigt.

Nu tar vi nya tag och ser fram emot vad 2012 ska innehålla. Kommer jag dö lappsjukedöden efter blott en vecka i huset? Kommer vi gå varandra på nerverna när Erik ska vara pappaledig och jag eventuellt arbetslös? Kommer katterna springa bort på fälten mot Borrby det första de gör när vi installerat dem i huset? Om detta må jag berätta, snart!

Gott nytt år!

3 kommentarer:

  1. Haha, erkänn att ni inte fick lyktan att flyga! Har inte sett någon hittills som lyckats med det, verkar mest besvärligt.

    SvaraRadera
  2. ...Och gott nytt år själv!

    SvaraRadera
  3. Jomen, vi hade sex lyktor. En brann opp på åkern men de resterande fem flög så fint så fint över Simris!

    SvaraRadera