måndag 7 november 2011

Om framtiden

I torsdags kväll tog vi bilen ut till Österlen. Det kändes som Lost Highway.


I fredags åt vi frukost, precis som vanligt. Eller som Set hade sagt: pisisa hemma!


I lördags bajsade Bella ner sig på Gunnarshögs gård så till den milda grad att hon fick ha mina vantar som byxor. Inga konstigheter.


I söndags gick jag en promenad med barnen och tittade på en fin vägskylt.


Sen körde vi hem i alldeles tjock dimma. Vid Ystad lättade den, men Bella skrek hela vägen hem ändå. Hellride.


Men ja, Kristin och alla andra, så var det ju den där lilla detaljen dårå att vi var på banken i fredags OCH FICK LÅNELÖFTE!! I lördags tittade vi en andra gång på vårt lilla hus som vi vill ha OCH LADE ETT BUD. Nu har vi förvisso inte fått svar på det ännu, blir förmodligen imorgon, men om allt vill sig väl är det vi som i typ tex februari lämnar Malmöskutan (HJÄLP BUHU WAA HURRA BUHU) och flyttar ut på landet. Det är flera års längt som håller på att bli verklighet, jag kan inte riktigt förstå hur nära vi är. Och jisses, jag älskar verkligen Malmö. Men med två små barn älskar jag ett billigt hus med trädgård på landet mer. I'll be back när vinden vänder och ungarna flyttar hemifrån eller nåt.

LIVET ALLTSÅ.

Frågor på det?

10 kommentarer:

  1. Min röda soffa är din närhelst du önskar dig en malmöhelg!

    SvaraRadera
  2. Nä, inga frågor, bara: äääääntligen!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte äntligen alls, för nu kommer vi säkert aldrig ses - det är väl långt bort ni ska? (mvh latmask som mest rör sig i området runt möllan) Men jag är ändå megaglad för er, OCH någonstans är både jag och oscar väldigt väldigt avundsjuka. Jag längtar till dagen vi också är där och hittar vårt drömhus och vår trädgård någonstans! Så GRATTIS
    /Jennie

    SvaraRadera
  4. Tack! Ni är mycket välkomna att påta i vår trädgård until then!

    SvaraRadera
  5. Oh yeah! Heja hus på lannet!

    HOPPAS ni får´att!!!

    SvaraRadera
  6. Vad kul! Hoppas ni får det! Och om ni får det, lägg ut nån bild på det eller så, längtar så efter hus själv, åhhh! Håller tummarna. / Ebba

    SvaraRadera
  7. Josefin: Ja! Heja!

    Ebba: Längta på, endera dagen händer det! :D

    SvaraRadera