tisdag 14 januari 2014

Om kräm


Jag är en sån som aldrig gillat kräm. Använder sällan eller aldrig:

- solkräm
- ansiktskräm
- bodylotion
- fotkräm
- skokräm
- handkräm
- kaviar
- finns det fler krämer?

Och så har det varit sedan tidernas begynnelse. Tycker det är klibbigt och obehagligt. Det gäller även för olika matprodukter som:

- smör
- olja
- röra

vilket inneburit att jag aldrig riktigt gillat att blanda, baka eller laga saker. Nä torrt och fint och mjukt vill jag att livet ska vara. Som en katt på en kudde framför en brasa.

Men nu har något börjat hända. Jag är väl påverkad av bloggar och tidningar jag läser, men helt plötsligt njuter jag av att städa mig riktigt ren och sen smörja in mig (iaf ansiktet, kommer ta år innan kroppen får sitt I tell ya) med nattkräm som luktar gott.

Det bra är att jag börjar ta hand om min hud. Det dåliga är att en burk med kräm kostar vansinnesmycket pengar. Är det verkligen rimligt att köpa en burk kräm för en halv tusenlapp? Nej va?

Så nu börjar jag med min önskelista ity jag fyller snart år:

1) whiskyn från i julas (obs viktigt vilken sort)
2) kräm (samma här)
3) tapeter (VERKLIGEN samma här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar