söndag 2 december 2012

Om lilleputtar och sagolandskap




Jösses vad det har snöat inatt. Vårt hem passar ypperligt som vinterhem (utom kölden dårå), allt blir så himla vackert i snön. Allt inne blir fint mot det där ute. Allt ute är fint av sig själv. Hela kvarteret är som ett sagoland, som en julkalender. Älskar att vi köpte vårt hus.

Några som inte är lika lyriska är barnen. Set väckte mig i morse och bara: Mamma! Det har snöat!! Jag vill leka i snön!!. So far so good. När vi väl kom ut gick Bella tillbaka i utvecklingen och blev den skrikiga sommarbebisen som vägrade ta ett steg själv. Set stod också stel som en pinne och ville absolut inte hjälpa till att rulla snögubbe. Det slutade med att barnen fick gå in efter ca en halvtimme. Det var då två isbitar som grät av köld. Veklingar.

På eftermiddagen visade det sig visserligen att Set hade 39 graders feber, så han är väl ursäktad. Bella däremot..

På tal om Bella var jag och extravägde henne i fredags pga hennes litenhet. Hon är nu 20 mån och väger 9,1 kg. 75 cm lång. BVC:an skulle prata med doktorn om vi ska fortsätta kontrollväga hit och dit medan jag mer tycker att det löööser sig. Allt ordnar sig. Nå. Kom hem och bad mamma kolla mina siffror från samma ålder. Gissa vad? Jag var alltså 75 cm lång och vägde 9,1 kg. Crazy-samma! Man får väl säga att jag klarat mig ganska bra här i livet så det ska nog hon också kunna göra.

Om hon bara vågar sig ut i snön lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar