tisdag 6 november 2012

*Håller tummarna för att Marika blir gravid istället*


Jag kallar denna: Håret. En annan grej jag kom att tänka på idag var att när Bella var nyfödd hette hon inte Bella i Sets värld, han kallade henne för "Ouä" för det var ju så hon lät liksom. Så jäkla fint.

Igår träffade jag Holena (som Set kallar henne), Erika och lilla Ella. Maja och Rut skulle också vara med men Rutan var sjuk så de ställde in. Helena ska om allt går enligt planen föda barn idag (!) och jag väntar med spänning på nyheter. Hon har gått över tiden så länge som man får så nu är hon nog igångsatt.

På tal om att föda barn så var Marika och Ron här i lördags för Ron sprang halvmaran på Österlen lyser. Jag och Marika blev sjukt peppade och bestämde där och då att vi minsann ska göra samma bedrift nästa år. Tjoho och tjohej. Det tog ungefär ett dygn innan jag liksom insåg vad det var vi hade bestämt och efter ett helkasst pass på 3 km där jag lite ville lägga mig ner och dö insåg jag att jag måste komma på en anledning till att inte kunna vara med. Haha. Det sjuka var då att det bästa jag kunde komma på var att bli gravid igen, för då kan man ju omöjligtvis springa 2,1 mil.

ALLTSÅ.

Ett 2,1 mils springpass tar väl i värsta fall fyra timmar om man är relativt tränad. Min första förlossning tog ungefär fyra DYGN av olidlig smärta, plus att man sen har en unge att ta hand om i ca 18 år framöver. Men nädå, jag bara "men ett barn till är väl en bra ursäkt?"

Så. Nu jävlar ska jag springa halvmara. Träningstips mottages tacksamt.

1 kommentar: