onsdag 31 oktober 2012

sn-ark


Det är märkligt ändå, hur jag lyckas få såna minimala barn. Idag var Bella på 1.5-årskontroll och kurvorna var i princip helt plana. Hon dippar både i längd och vikt. Främst vikt. Idag vägde ongen 9,1 kg och vi måste komma tillbaka om en månad för att väga igen. Bättrar det inte sig tills dess kommer vi eventuellt få träffa en barnläkare som ska utreda huruvida hon är allergisk mot något. HAHA. Har väl aldrig stött på ett friskare och mer matglatt barn än Bella.

Min gissning är att hon är sin mors dotter längdmässigt (158 cm) och sin fars dotter viktmässigt (hej benrangel) och summa summarum är helt normal för att vara en Anna Bella Inger. Jag var mer orolig för Set i samma ålder (han vägde 9,9) pga åt bara välling om nätterna och inget om dagarna. Det redde sig till slut, så man får väl anta att det reder sig för Bella med. 

Å ANDRA SIDAN kanske man ska undersöka vattnet på vår gata, för av någon anledning är nästan alla barn här väldigt små. Alltså, läkarutrednings-små. Så om inte annat kommer hon känna sig normal på gatan där hon bor så att säga.

Imorgon åker Erik och barnen till Småland och jag har fyra dagar i ensamhet. Jag kommer eventuellt spendera dessa dagar sovandes. Sweetness!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar