torsdag 24 maj 2012

Trädgårdsnytt

Det är väldigt varmt och väldigt grönt. Lite som om färgerna är på paus efter det intensivt gula och röda där i början. Vi går mot blålila på många håll och en del har redan slagit ut. Idag upptäckte vi stora jordgubbar som vi väntar på ska mogna. Kaprifolen sprider sin tunga doft över trädgården på kvällen vilket jag har liite svårt för. Liljekonvaljen är väldigt rar. Vackrast av dem alla just nu är nog gräslöken som snart går i blom. Och maskrosorna som är små dunbollar.

Själv har jag tappat rösten. Känns sådär med tanke på att jag ska stå fyra timmar i infodisken på bibblan imorgon. Men jag klagar icke. Set älskar (fröken Kjell på) förskolan och Bella är det perfekta sommarbarnet och livet är rätt jäkla underbart. Nu ska jag sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar