onsdag 16 maj 2012

Nu

Jaha jaha hej hej, här växer det så det knakar. Besattheten över sniglarna har gått lite överstyr och vi jagar och jagar. De flesta grödorna är planterade och jag hoppas de får vara kvar.

Helt plötsligt är det alldeles lätt att lämna Set på förskolan. Han har gråtit och försökt hålla mig kvar krampaktigt vid lämningen i flera veckor men så bara nu är han helt glad och skuttar iväg utan att knappt ens säga hejdå. Mycket konstigt men mycket skönt!

Bella är däremot ganska gnällig. Hon vill helst bli buren jämt jämt och ute vill hon icke bli nedsatt. Då klättrar hon upp i vagnen och sätter sig där. Hm.. Nu slår det mig att jag nog också gjorde så när jag var liten. Jojo.

Vi ska måla om våra fönster utvändigt pga färgen är skruttig. Enligt Clary är blå färg ganska skruttig överlag utomhus, så det blir grön. Döfin nyans, den hette typ lavgrön. Kommer bli bra det. Plus att det är en såndär drömbild jag har över husägande: sommar, jeansshorts, pilner och måla fönster.

Och imorgon åker vi till Småland på semester. Obs att huset blir vaktat så tjuvar, det är ingen idé. Mkaaaj? Jag har lånat två ljudböcker: Solstorm till de vuxna och Lillebror och Billan till de små. Här följer dagens blommor och träd, man får gärna hjälpa till att artbestämma:


1 kommentar:

  1. På ett svarar jag: avenbok el kanske nån slags al?
    På tre svarar jag: revsuga - Ajuga reptans
    På två och fyra svarar jag: veenne (läs vet ej) men ser ut att vara samma på båda bilderna, eller?

    Mvh den ringrostiga trädgårgsmästaren.

    Ps I love gardenupdates!

    SvaraRadera