tisdag 31 januari 2012

Fingerfnas

Ibland när jag sitter och pillar på mina nagelband (nagelbitare sedan 10-årsåldern, har ej klippt naglarna på säkert 15 år) tänker jag på alla de där Stockholmsbloggerskorna som går till nagelfixare jämt och ständigt. Och så tänker jag dels: ORKA!, om dem alltså. Och så tänker jag även: hm.. Anses jag lite äcklig för gemene man? Till sist tänker jag: ORKA!, om mig själv för att jag ens tänker på det öht. Jahapp. Det var det.

Idag började Setson på förskolan och det roligaste och mest talade för vart vi har flyttat var när de rosaklädda femåriga tjejerna satt och byggde en stad av klossar och avslutade det hela med att bygga en REJÄL gödselstack av kaplastavar. Hade nog inte hänt i Malmö.

Set gillade bäst en traktor med släp. Det var inga konstigheter där inte, han följde med fröken och sov utan mig och när klockan var två ville han ICKE gå hem. Inte jag heller för jag satt med de stora och klippte snöflingor. Sjukt kul pyssel, varför har jag inte gjort det på säkert 20 år?? Bäst var att alla tyckte mina var sådär ååååh-fina. *På tal om sånt man sällan upplevt när ens storasyster var den som målade finast jämt*

Bäst idag? Sängen är på plats! Nu: sova.


6 kommentarer:

  1. Lite äckligt ser det faktiskt ut. Gör det inte ont?

    SvaraRadera
  2. Jo speciellt när jag äter apelsin eller diskar!!

    SvaraRadera
  3. Preciiiis vad jag tänkte - disksvidningen måste vara ett faktum!

    Har Bea nedkommit med nummer två än?

    Ni verkar ha det fin fint i huset, jag diggar att följa er!

    Häls Josefin

    SvaraRadera
  4. Jag har själv varit nagelbitare, däremot aldrig nagelbandsbitare.

    SvaraRadera
  5. Josefin: jag hör av mig när det händer. So far - ingenting!

    SvaraRadera
  6. Du är nog en smula äckligare än jag. Fast jag är periodare och kan emellanåt faktiskt vara äckligare än du. Nästa vecka kommer jag vara skitäcklig. 120 av mina elever ska skriva nationellt prov och sen kommer skolinspektionen. Då har man fan RÄTT att bita på naglar, skinn, kött, senor och leder

    SvaraRadera