torsdag 5 januari 2012

Eriks jobb



Eriks jobb är väldigt hemligt, så hemligt att man inte får fota inomhus. Så därför fotade jag ut genom fönstret på utomhuset! Smart va? Ser ni Turning T? Och så slank visst jag själv med där, hoppla! Det var lite som att gå på studiebesök i filmen Office Space. Alla var mer eller mindre märkliga. Men så är väl folk mest. Knasigast var nog att inredningen är samma som på sjuttiotalet med en massa bokhyllor innehållandes skit som ingen vet vad det är men bara låter vara kvar. Hallå, anställ mig som inredare och styraoppa tack!


På vägen hem somnade bägge barnen knall och fall. Jag hade ingen vagn med mig och hade inte hjärta att väcka Set och låta honom gå i regnstormen alldeles sömnig, så jag lät dem sova. Satt nog i bilen en timme. Det var kallt och ruggigt men jag hade ju min telefon. Underbara smartphone, vad gjorde jag innan du fanns? Det är nog en av de bästa uppfinningarna nånsin, det att bära med sig internet överallt. Ja, och nu håller vi fredag. Hej Hej.

PS: Det är tjejen som skrivit brevet som "målat" bilden på bilrutan. Ville bara säg.

2 kommentarer:

  1. Du är den goda modern personifierad.Kram

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt att vänta i bilen. Jag surfar på min vanliga ej-smartphone-mobil på nån sorts förenklat "mes-facebook" medan jag ammar på natten... Bättre än inget! :P

    SvaraRadera