måndag 9 januari 2012

Billy


Stackars Billy är alltså kastrerad. Trodde kastrering var något man gjorde med hankatter och att man steriliserade honor men i papperna står det kastrera så jaja ok då. Hon sov så gott på min mage i morse och jag bara tog henne i nackskinnet och tryckte in henne i buren. Världens snällaste matte liksom. Jag var lite skraj för att hon skulle dö, för då hade jag fått ha dåligt samvete resten av livet. Men hon klarade sig. Kom hem med Erik vid halv sex och vinglade ur buren. Vi satte på tratt men det gick åt skogen. Hon skuttade liksom bara baklänges rakt in i saker hela tiden så det kändes taskigt. Nu sover hon i min famn igen så jag räknar mig som förlåten.

Sämst är att hon ska tillbaka och ta bort stygnen om tio till tolv dagar. Om tio till tolv dagar bor vi i Hammenhög och måste således åka med katten till Malmö fram och tillbaka för en liten stygnborttagning som tar ca 5 min. Gah.

Fast störigast av allt ikväll var att vi hade bestämt oss för att baka kladdkaka och så var vaniljsockret slut. På tal om katter. Eller. Ja. Hej då.


5 kommentarer:

  1. Ni kommer säkert att ha något ärende som behöver fixas i Malmö vid den tiden ändå, så att ni kan slå flera flugor i en smäll så att säga.
    PS. Dagens Hasseglass var mandel - ej "vuxen" som du tyckte att min variant verkade - utan smakade lite som frusen mandelmassa: du hade älskat!

    SvaraRadera
  2. När ska vi ses? Jag jobbar jämt. Kan du i helgen?

    SvaraRadera
  3. finns det ingen veterinär i Hammenhög eller åtminstopne Simrishamn???? som kan ta stygnen alltså.../ma

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte detsamma.Det finns en äldre trevlig veterinär som kastr Molly. Han bor sö om Skillinge och är nog inte överbokad.

    SvaraRadera
  5. Bea: Ja så blir det nog, ska ju in och lämna nycklar och sådär så det löser sig nog fint. Fast dagens Glasse vetefanken. Hade det varit kola eller polka så hade jag varit mer sugen. Ni får helt enkelt bjuda på den och öppna mina sinnen!

    Kristin: Jag hoppas att vi kan ses i helgen! Får se hur mycket tid vi behöver lägga på att packa.

    Ma och Clary: Jo men nu har vi betalat ett hutlöst pris för att göra det i Malmö, plocka bort stygnen ingår liksom i paketet. Det beror på vad det kostar på landet..

    SvaraRadera