söndag 11 december 2011

Tandborste


Bella har börjat få tänder, tre stycken om man ska vara petnoga, så idag fick hon bli en i gänget. Tandborstgänget. Idag är även dagen så jag lurat i Set den där töntiga om Karius och Baktius. Att det kommer TROLL och äter på tänderna om man inte borstar. Hej åttiotal liksom. Menmen, vad gör man inte för att han ska ta tandborstningen på allvar.

Idag är jag förresten frisk igen (tjoho!) och det firade vi med att dra till Ikea och köpa heminredning till Hammenhög. Jösses. Nu börjar ångesten komma krypande. Vaknade inatt, kallsvettig, och tänkte att FY FAN DET ÄR JU MITT UTE I INGENSTANS OCH VI KOMMER BLI SÅ ENSAMMAAAAAA. Annars går alla mina nätter och alla mina drömmar just nu åt till att planera flytt, flyttkartonger och bärhjälp. Inte konstigt att jag har stressrelaterade munblåsor konstant i mönna.

Ang heminredning förresten. Här har vi en liten smäcker lampa som jag önskar mig, för en "nätt" summa pengar. Någon?


5 kommentarer:

  1. Sån kan du väl pyssla ihop själv, du är ju händig...

    Ang tänder: Vi har ju typ sagt som ett skämt att "om John inte får några tänder till jul så får vi kanske kolla upp det lite närmre", höhö liksom. Well, jag har börjat inse att han kommer INTE att ha fått några tänder till jul, den lille ettochetthalvtåringen... Frågan är om han ens hinner få några tills februari, då vi ska bli kallade till tandläkaren igen. Jag gissar på inte. Lillsyskonet lär ju födas med tänder, bara för att jämna ut det liksom.

    SvaraRadera
  2. Jag trivdes från första sekund när vi flyttade från Malmö, det blev hem direkt! Nu har jag inte enS bil men tycker det är skönt så jag slipper "flänga runt" och tycker det är så skööööönt! Gammal och bekväm var det ja. :)

    SvaraRadera
  3. Linnea: det låter uuunderbart, hoppas på samma känsla när vi är på plats!

    Bea: ja alltså jönn jönn jönn lelle. Fast Jons mormor fru tandexperten sa (självklart tog vi upp john som samtalsämne) att hon hittills aldrig stött på någon som inte fått tänder till slut. Ska bli kul sen när han går i fyran och börjar få första!

    SvaraRadera
  4. Hej Erika
    Jag säger som Bea. Gör en liknande lampa själv med galvat nät.
    Åhhh va roligt. Skurna träfåglar....Nä.. nu får jag återgå till de 100
    hästar jag skall måla idag.
    Kom gärna hit och byt blöjor igen. Det var så roligt att träffa alla
    Svahn-barnen.
    Önskar er alla en Glad Jul.
    Bodil i gamla Norje

    SvaraRadera
  5. Ja nu blev jag alldeles sugen på att faktiskt göra det.. Hm.. Får bli till våren.

    Vi kommer så gärna och hälsar på igen! Det var ju värsta bästa stället tyckte barnen, med vindruvor och traktorer! Och Blöjor! :)

    Glad Jul tillbaka och lycka till med hästarna!

    SvaraRadera