tisdag 13 december 2011

Julgran!


Efter Sets lussefirande på förskolan (ja vi gick faktiskt dit. Insåg att det skulle komma massvis av folk till Kompassen, plus att han fick vara där hela dagen för de snälla fröknarna) gick jag och Bella ner på stan för att införskaffa julklappar. Föga anade vi att alla affärer skulle vara stängda. Har aldrig varit på stan på förmiddagen så inte visste väl jag när de öppnade?! Det var kallt och grått och det regnade. Paketen i trädet jobbade hårt på att se "mysiga" ut. Lyckades sådär.


När de väl öppnade hade Bella bajsat på sig så det var bara att knalla hem. Dock! Fick med en liten julgran från torget. Marika kom hit på lite lussefika och hjälpte mig att hålla Bella i styr medan jag satte upp härligheten:


Det är Marika som har dokumenterat min arm som jobbar med att klä lillgranen. Murre tog plats bredvid och sitter i detta nu och försöker gnaga på en glittrande kula.

Åh, mina bästa finaste danska julgransexplosioner! Jag älskar dem! Jag kallar den Discogranen. Speciellt efter att Marika visade mig sin som bestod av röda kulor och halm. Nå, båda är fina fast på olika vis, sa diplomaten.

Nu har vi iallafall ännu så länge fått en fröjdefull jul. *änglakör*

5 kommentarer:

  1. hemtrevlig jul ser ni ut att ha...sista julen på Falkenbergsgatan..längtar tills vi ses!svämamo

    SvaraRadera
  2. Fin liten gran :) Var finns sådana att köpa?

    /Maria

    SvaraRadera
  3. Möllevångstorget! 200 kostade den, helt klart värt!

    SvaraRadera
  4. erika din blogg är alltid bäst ingen protest kram jennie

    SvaraRadera