torsdag 8 december 2011

Fram- eller bakvänd vagn?


Det blev ett himla halabalo i UnderbaraClaras blogg häromdagen när hon skrev att hon körde ungen sin i framvänd vagn. Tänkte på det när jag och Bella gick för att hämta Set på förskolan idag, och det enda hon gjorde hela vägen var att vrida sig som en liten ål för att få spana framåt.

Om jag inte minns fel var det i denna åldern jag vände Set framåt. Han var så himla nyfiken på allt så det kändes rätt att göra det. När han sedan började göra ljud och kommentera och peka på saker vände jag tillbaka honom för att vi skulle kunna ha kontakt. Alltså det är ju inte så att man aldrig under hela promenaden pratar med ungen om den är framvänd, men det är lättare om den är bakåtvänd.

Vad vill jag ha sagt? Jo, precis som Hanna skriver blev diskussionen lite tröttsam där i kommentarerna. Jag har läst och läser massor av råd/forskning/whatever kring barn och kan väl tycka att JA, var medveten om hur det "bör" vara men JA, känn också efter själv vad som funkar och vad som blir bäst för dig och ditt barn.

(Och hade det inte varit för att vagnen är en förbaskat bra kundkorg i affären hade jag nog vänt Bella framåt nu. Men tji fick hon. Höhö)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar