onsdag 9 november 2011

Ny dag, nya bekymmer


Igår skulle vi fira husköp och ställde till med champagne, glass, pepparkakor och höjden av allt: Noblesse!! Helena och Maja var här och smörjde kråset. Set slickade i sig två droppar glass och sen brast han ut i storgråt. Vi fattade ingenting och tänkte att han kanske fattade och blev orolig över allt prat om flytt. Så var icke fallet. När han lades i sängs kom en megaspya över hela sängen. Sen fortsatte det ett antal gånger under kvällen och natten och även idag på förmiddagen. Allt som slank ner slank så att säga upp igen.

Och så vägrade han gå och lägga sig för dagsovet eftersom vi i kräklakansbytet hittade hans playmobilmotorcykel som varit försvunnen så länge. När klockan var tre gav jag upp och tänkte att jaja, han får väl lägga sig tidigt ikväll istället. Set gick in i köket och helt plötsligt blev det tyst. När jag kom dit för att kolla låg han och sov på golvet med motorcykeln i handen. Haledusingen. Tyvärr hade Bella bajsat ner sig å det grövsta samtidigt, så han fick ligga kvar en stund så att jag kunde byta på henne. Plus ta lite bilder. Mohaha.

Huset ja. Kommer att skriva lite om hur det ser ut och om vad vi behöver (vad jag vill ha) dit. Som tex trearmad 50-talsgolvlampa och en kamin. Har någon det till övers så säg till! Även gräsklippare.

2 kommentarer:

  1. Men nu ska du ju flytta till loppislandet, int behöver du tigga grejer på bloggen. Vi kan åka runt och loppisa i vår! Krama Setson från mig!

    SvaraRadera