tisdag 22 november 2011

November

Dagens bild: värsta rånarstråket på Möllevången just nu.


Idag har jag och Helena hälsat på Maja i hennes nya HUS. Som sagt, alla flyttar just nu. Jag började såklart längta urmycket tills när vi ska flytta fast samtidigt, sjukt jobbigt också. Helst skulle jag vilja att nån ger oss flyttgubbshjälp i julklapp (bra idé va, släkten?!) och att någon kommer till Hammenhög och sätter upp alla möblerna några timmar innan vi anländer så att allt är fix och färdigt. Flytta åtta mil bort i februari är nog inte så himla smart egentligen, med tanke på mörkret. Bannor att vi inte gjorde hela grejen i somras.

Annars är den tunga hösttröttheten ett faktum. Jag önskar mig (utom flyttgubbshjälpen) en veckas sömn utan att bli väckt av barn. När jag är femtio, DÅ ska jag sova.

På tal om sömn, på Lucia ska de ha lussefirande på förskolan. Klockan 7.30. Om vi ska gå dit? HAHAHAHAHAHA. Glöm det.

4 kommentarer:

  1. ...säger en vars ömma moder ALLTID fanns på plats, minns att det var kl 6.00 en gång!
    jomen, kanske ska mormor åka ner i stället?

    SvaraRadera
  2. Det får mormor gärna göra om hon vill. Frågan lyder: skedde detta även då första barnet bara var två år gammalt och de inte ens ska gå på led?

    SvaraRadera
  3. Jaja, SKULLE gå på led, då. ;)

    SvaraRadera
  4. Vårt firande ska vara kl 16.15, med korvgrillning. Och du, tänk så mycket mer du får sova jämfört med din äldsta syster. ;-)

    SvaraRadera