torsdag 24 november 2011

Julstök i julkök, typ

Ja alltså på tal om gårdagens inlägg. Jag började fundera en stund på det där med pepparkaksbak och blev lite kall eller kanske varm inombords. Smög till köket och såg min allra finaste burk stå på samma plats som den gjort sedan.. Ja sedan förra julen faktiskt. Tillsammans med allt sånt där som man aldrig hittar plats för i skåpen. Och Murres matskål. Iallafall, burken. Öppnade lite försiktigt på locket och anade en viss juledoft där inifrån.

Joråsåatte. Prima pepparkakor, årsmodell -10. Nån som vill ha?


1 kommentar:

  1. Jag har en vag känsla av att det kan ligga några mandelmusslor av samma årgång i en av mina burkar... (Repris från förra året m.a.o, då jag fick kasta de gamla till fåglarna(/mössen) innan jag kunde fylla på med de nya)

    SvaraRadera