tisdag 11 oktober 2011

Fem frågor från Mirijam

Varför började du blogga?
Jag började göra hemsidor och skriva dagbok på nätet kanske -97 eller -98. Då gjorde man allt i html-kod och det var klurigt men kul. Det var inte så många som höll på. När bloggarna kom var det ett bekvämt sätt att skriva och redigera så det var för enkelt för att låta bli. Finns väl något bekräftelsebehov någonstans men framförallt är jag alldeles för rolig och tar för bra bilder för att inte visa oppatt (ellerhurellerhurellerhur??!). Dessutom gillar jag att formulera mig och att skriva, och eftersom jag aldrig gör det i en fysisk dagbok får jag göra det on the internetz. Gamla bloggen finns här. Gamla hemsidor har försvunnit sedan länge, tyvärr..

Vilka bloggar följer du?
I min rss har jag 55 bloggar och följer kanske femton till därutöver. Lite många att skriva ut här men det är väl mer mammabloggar och mindre modebloggar kan man säga.

Vilka favoritfärger har du?
Lila, grön, brun och grå. Fast jag gillar nästan alla färger. Utom den där som heter korall? Den som är typ äckelrödorange och inte alls turkos som jag tänker mig när jag hör ordet korall.

Vilka favoritfilmer har du?
Har alltid gillat hemska socialrealistiska filmer bäst men sedan jag fått barn har jag svårt för filmer där barn far illa, tex Biutiful eller Melancholia 3 rooms. Gillar de så kallade prettofilmerna. Sådana som visas på biograf Spegeln. Nu när jag är vuxen och vis kan jag dock uppskatta till och med Amerikanska filmer (hör och häpna) och älskar tex allt med Will Farell.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Skottland

Och så skulle man skicka vidare till tre andra... Jag väljer Kristin, Jennie och Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar