tisdag 18 oktober 2011

6688

Idag kom ett brev från HM. Där stod det att jag under det senaste året handlat kläder för 6688 kr. Jag bara WAAAAT?! Det är ju nästan en hel månadsinkomst för bövelen. Pinsamt! Sen funderade jag vidare och undrar om det är så mycket egentligen? Det är under ett helt år, alltså har jag handlat i genomsnitt för 557 kr i månaden. Om man då betänker att jag i princip inte handlat kläder i någon annan butik än just HM plus att även Erik och barnens kläder räknas in på mitt kort, ja då är det ju knappast speciellt mycket. Det blir 139 kr per person i månaden. Eller ja, lite mer eftersom Bella inte föddes förrän i april. Det skulle ju visserligen kunna vara så att jag köpte något till henne när hon låg i magen. Jaja. Åh, jag vill ha någon att jämföra med. Har någon ett HM-klubbkort och fått årsbesked? Vad blev det?

8 kommentarer:

  1. Hehe. Kanske typ tvåtusen mer. Ensam. *skäms*

    SvaraRadera
  2. Jajks Kristin, så lite?! Hade jag haft ett jobb och ordentlig inkomst hade jag lätt varit uppe i dina siffror Mirijam.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag ingen ordentlig inkomst eftersom jag inte jobbar heltid. Dessutom har jag så sjukt mycket kläder så jag knappt får plats här hemma. Jag har räknat att jag har 40 klänningar för att nämna en sak. Och det är kläder jag samlat på mig i 15 år.

    SvaraRadera
  4. Jösses, jag har kanske sju. Klänningar alltså. /en med kvinnlighetssvårigheter fram till 23-årsåldern.

    SvaraRadera
  5. tvåtusen? handlar inte ens på hm trots heltidsjobb. det blir mer tradera till mig själv och typ polarns rea till barnen. pinsamt nog en del lindex, med det är mest för att det är en av de få affärerna i mitt Tyresö centrum

    SvaraRadera
  6. varför kan jag bara kommentera som anonym? försöker att annat sätt/Malin

    SvaraRadera
  7. nu gick det ju! hade gett faktiskt efter ett antal misslyckanden

    SvaraRadera