söndag 5 maj 2013

Säg hej till publiken

Hej Kaprifol, redan för stor för ditt eget bästa.

Hej Prydnadsrönn eller vad du är, satan vad dina blad blev stora på en halv dag!

Hej Syren, förlåt för att jag klippte dig så brutalt förra sommaren. Det blev lite kaminmannen där ett tag.. Kul att du kommer igen. Snart dags för blommor.

Hej Morotsland! Heja Heja!

Hej Kungsängslilja och Akleja, bannemig tjusigast i hela trädgården.

Hej Rabarb. Ja. Eh. Det är inte dig det är fel på.. Men alltså. När jag vill fika så vill jag det på studs. Det finns inte i mig att planera en paj och laga den en timme innan servering. Sorry sorry. Men väx du där för all del, kanske att vi någon dag inser storheten med dig. Jag har tex hört att du ska vara god som saft ihop med gin. Tror vi ska bli vänner trots allt. En dag.

4 kommentarer:

  1. Blanda i jordgubbar och fläder i saften också så vill du dricka drinkar dagarna i ända!

    hÄLSAR jOSEFIN'
    MEd CAPS LOCK aktiverat!

    SvaraRadera
  2. Gjorde vi inte rabarberpaj hos dig förra sommaren?

    SvaraRadera
  3. Gjorde vi inte rabarberpaj hos dig förra sommaren?

    SvaraRadera