söndag 10 mars 2013

Det är en blåsig vår vi har!

Ok på Österlen vinterstormar det och har så gjort i flera dagar. Igår försökte vi vara ute ett tag men det var ju förjävligt. Min ständiga referens för alla tillfällen i livet är Lilla huset på prärien, och dagar som denna känner jag så för Laura och Mary när de måste gå i kassa kläder över prärien. Jag köpte faktiskt ett överdragsställ till mig själv för några månader sedan men jag lyckas sällan använda det. Oklart varför. Igår stod jag således och hackade tänder i jeans och vårjacka medan systrarna och Erik fröjdade sig, varma och goa i sina täckbraxer.

Förra veckan jobbade jag två dagar i Ystad trots att jag börjat min 90%-tjänst i Simrishamn så jag har fortfarande inte känt på att jobba nästan heltid. Denna veckan smäller det. Jävulen vad trött jag kommer vara på fredag. Säger då bara det.

Och så har konstrundantidningen kommit och det enda jag tänker är: när ska jag börja skapa konst? Jag menar, jag läär ju vara bra på det?! Måste bara välja vad. Broderi eller måleri eller keramik eller betong? Multikonst? Eller bara skita i det och vara glad och nöjd med livet? Många frågor. Inga svar.  

2 kommentarer:

  1. Erika! Bloggupdate! Vad glad jag blir, mer sånt!

    Och BRODERI såklart, bara gör´t!

    Josefin

    SvaraRadera
  2. Du borde blanda all slags konst du gillar till en helt egen konstform!

    SvaraRadera