söndag 2 september 2012

Mat


Vi var på kräftskiva igår här i byn hos våra nya vänner Blomgrens. Det var fyra familjer där och efter ett par timmar kunde vi konstatera att hade man blivit ditkastad liksom innan man själv fick barn så hade man eventuellt undrat vad i helvete det var som pågick. Det var sju barn totalt, mellan 6 mån och 4,5 års ålder och jävlar i min lilla låda vad de höll låda. Men det var en mycket trevlig kväll. Det bästa var dels att vi hade gångavstånd hem för en gångs skull och inte behövde tänka på att en skulle köra bil och hej och hå. Det andra bästa var smöret från Vilhelmsdals mejeri. Maj gadd det var som att hamna i smörhimlen. Vill aldrig mer äta någonting annat.

En sen kväll igår blev en ganska slapp dag idag. Har grävt lite i landet (planerar att sätta vitlök inför nästa år, samt plantera om jordgubbslandet) och så var vi hos Bea & Hasse som just kommit hem från Portugal. John kastade sig i min famn och var såå glad över att se mig, till Beas förtret då han kör stora ignorantleken mot henne just nu. Haha. Lille Jönn. Mycket god kaka hade hon bakat, med massor av lovely mandelmassa i.

Och sen kom vi hem och gjorde hembakad pizza. Min hade tomat, färsk tomat, ost, svamp och pressad vitlök på. Yummi. Skulle ta en fräsig matbild för att kunna blogga men just i fotoögonblicket slank en liten hand förbi för att knycka alla mina fetaostar. Bella klåfingerfjälla.


1 kommentar:

  1. Vill också till smörhimlen! Tur att vi bor typ grannar med Vilhemsdal! Har dock bara ätit deras ostar so far. Obs på att John fortfarande har mig som sin älskperson när han ska somna och om han vaknar och är ledsen (pga mitt hår=hans snuttefilt). Jag lever på det just nu. :)

    SvaraRadera