torsdag 6 september 2012

Bibliotek, it's the grej!

Älskar att jag jobbar på bibliotek och älskar att bibliotek finns. Set blir lika glad varje gång jag har lånat hem böcker, och nu har även Bella fattat grejen. Hon sitter gärna långa stunder och bläddrar i pekböcker. Tänk att man får låna hem 100 böcker om man så vill och ha dem hemma i upp till tre månader! GRATIS. Det är faktiskt helt sanslöst när man tänker på det. Och tänk att det finns dom som aldrig går till bibblan utan BARA köper böcker?!?! Alltså bara en pekbok kostar nästan 100 spänn.

Jo jag köper också böcker, självklart. Älskar att ha bokhyllor med böcker i hemmet. Men inte ofta, då hade jag konkat. Då lånar jag hellre böcker som jag vet att barnen kommer vilja läsa några gånger och sen är det bra med det, är det superbra böcker minns jag det och köper dem antingen som presenter eller till oss själva.

Bästa idag: En sprillans ny Alfons och en sprillans ny Pettson och Findus, som jag dock inte lånade. Hittade däremot ett kassettband dolt bakom cd-böckerna! Tjingpax sa jag och lånade hem det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar