torsdag 30 augusti 2012

Hallå igen

Hur är stan en sånhär kväll i augusti när sommarn regnat bort?

Tror jag använt den raden innan. Den passar alltid så fint just såhär års när bloggen haft sommarlov.

Allt på bloggsidan har bytt utseende så jag vet inte alls hur detta kommer se ut men skit i det nu. Sommaren har varit regnig, solig, jobb-ig (dvs, har jobbat och jobbat och jobbat och varit "ledig" EN vecka)(det var helt ok, jag ÄLSKAR att jobba på bibliotek).

Nu börjar mitt allra bästa. Hösten. Man skulle kunna tro att jag blev bibliotekarie ENKOM för mysigheten på bibliotek på hösten, och se: så är det. Det är mysigt när man kommer dit och hela vägen tills man kommer hem igen.

I måndags började Bella på förskolan. Jag var med mån och tis och sen har hon och Set varit där själva ons och tors. Det går jättebra. Hon är så liten och nätt att alla i personalen undrat hur gammal hon egentligen är. Hon kallas för den lilla älvan och lilla trollet (pga håret, ser ut som ett pentroll) och de som lyfter henne bara "HJÄLP vad lätt hon ÄR!". Bara det nu inte sätter sig i hennes sinne så hon känner att hon jämt ska vara den lilla gulliga. Fast jag tycker också det, att hon ser totalt mini ut jämte de andra barnen. Nå, hon kommer nog ikapp endera dagen.

Inga konstigheter där iallafall. Och Erik har börjat jobba. Han stiger upp vid fem varje morgon och kör bil till Malmö. Än så länge funkar det bra, får se hur det blir när det är mörkt till tio..

Ikväll målar jag lilla toan. Ska fortsätta imorgon så det finns inga färdigbilder ännu.

Nä vet ni vad. Bildkavalkad på sommaren kanske?










4 kommentarer:

  1. Välkomna tillbaka! Jag har saknat er sååå jag som inte har Instagram. Och tusen tack för de fina bilderna som kom i brevlådan idag!Jag önskar er en fin höst! Kramar Jennie

    SvaraRadera
  2. Härligt att se inlägg här! Har inte heller Instagram, men för oss som inte har en smartphone upptäckte jag just att man kan se dina bilder här:
    http://web.stagram.com/n/erikapik/
    Hoppas Jennie här ovanför ser länken, du kanske borde länka den nånstans :)

    Underbara sommarbilder. Ditt jobb låter mysigt. Jag är mammaledig från kyrkogården till 4 februari, så när jag börjar igen kommer det vara kolmörkt och jag ska skotta och ploga snö... Brrrrr... / Ebba

    SvaraRadera
  3. Hej alla, tack för kommentarerna! Äntligen bloggpepp igen!

    SvaraRadera