torsdag 14 juni 2012

Sömnen

Denna vecka har Set börjat kl åtta på morgonen istället för kvart i nio. Det betyder att jag har stigit upp kl sju hela veckan. Jag dör av trötthet. Samt konstaterar att om jag nånsin får ett jobb kommer jag förmodligen bli alldeles tokig, en måndåre, efter bara nån månad. Faast, när den dagen kommer, den där då jag får ett jobb, då är förhoppningsvis den tiden förbi då Bella är mer vaken och ammande än sovande om nätterna. Kanske sover hon till och med i en egen säng så att hon slipper ligga och sparka på oss nätterna igenom. Kanske kanske kommer det en tid igen i detta liv då jag får sova en hel natt alldeles sammanhängande. Mycket svårt att föreställa sig hur det kan vara. Vaknar man då och är, typtex, utvilad?!

3 kommentarer:

  1. men Erika, varför i allsin dar ammar du en unge som fyllt ett på nätterna? är det inte bättre att härda ut i kanske tre nätter o vänja av för att sen alla kunna sova? jag bara undrar i all välmening...

    SvaraRadera
  2. slutar glo på denne blogg, inte en uppdatering på eeeeeeevigheter!

    SvaraRadera
  3. Hej Eriiiga, jag vill kommentera det senaste inlägget men ger händer inge när jag klickar där, vad jag ville säga var, herligt m uppdate för jag vet inte hur man gör med instagram (hej stenåldern), hoppas ni har en underbar sommar, ni har det så fint i huset!

    Tycker Josefin

    SvaraRadera