torsdag 3 maj 2012

Om den kalla vinden och den varma

Det har varit alldeles varm och alldeles stilla. När jag var liten och bodde i ett hus med havsutsikt drömde jag om detta. Det var nämligen så att på ALLA andra platser i världen var det varmt och stilla, på sommaren, UTOM just i vår trädgård. Där var det kallt och blåsigt.

Obs mamma, nu är jag vuxen och inte barn längre så nu uppskattar jag hemmet för vad det är. Edenryd är en otroligt vacker plats. Men kall.

När jag var barn hade jag en drömträdgård och det var familjen Bergmans i Sölvesborg. Helt vanlig villaträdgård men där var varmt, stilla och det växte liksom vindruvor utomhus?! Inte i växthus! Där satt man och svettades och bara: när vi kommer hem ska vi verkligen bada för det är ju dödens varmt idag! Och så kom vi hem och öppnade bildörren och bara: HYYY det blåser kaaaallt!! Jag vill gå in och aldrig mer gå uut!

Iallafall. Jag tror att detta är anledningen till att jag idag bor i en grop med insyn från minst åtta grannhus. Vi har tex kunnat spela badminton två dagar i rad! Suttit ute och ätit alla måltider! Låtit barnen springa med bara linne hela dagen!

Ja jo, jag vet att jag kommer få bita i ett väldigt surt äpple i juli när jag dör värmeslagsdöden och har två mil till närmsta strand. Meen, den tiden den sorgen.

Presentförslag till Set: bassäng?

6 kommentarer:

  1. Så underbart fint ni har det i trädgården och så härligt för katterna! Föstår att ni alla njuter för fullt! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Avger bara en stor suck: ÅHHHH! Finfiiiiint!

    SvaraRadera
  3. Läser drömhem och trädgård varje gång jag hälsar på min svärmor och är helt hungup på tulpaner tänker att den dagen jag har trädgård ska jag täcka varje yta med tulpanlökar som ska blomma på våren och försommaren! Tack och lov har jag några bulliga tulpaner som blommar på odlingslotten.. Älskar varje inlägg du gör! / Jennie2

    SvaraRadera
  4. Vet du vad?! Set kanske läser din blogg i smyg!

    SvaraRadera
  5. Set är ju dock inte känd för att vara den största badälskaren precis, så säg som det är istället för att utnyttja hans treårspresenter... DU önskar dig en bassäng! :)

    SvaraRadera