tisdag 6 mars 2012

Tisdag

Idag fortsatte vi att snickra. Det var iskallt ute men ingen klagade och alla var glada. Speciellt katterna.

Vi brukar göra så att efter lunch klär vi på alla som ska kläs på: barnen får stickade tröjor, vi får jackor och mössor och katterna får halsband på sig. Sen öppnar vi köksdörren och så går vi ut allesammans. Någon kokar kaffe och den andra hämtar Set om han är på förskolan. Sen är vi ute tills det är dags att laga middag.

Katterna går små rundor till de olika trädgårdarna runt om men kommer med jämna mellanrum tillbaka och säger hej till oss. Mycket hänger de runt oss i trädgården, skuttar fram och tillbaka mellan garaget och gräsmattan. Och så brukar grannkatterna komma och leka. Idag var de fyra katter totalt, ibland är det fem. De är kompisar med de flesta.

Jag tycker man märker att de är gladare. Murre har börjat kela och spinna, vilket han inte gjorde så mycket i Malmö. För honom är detta högsta vinsten, han ÄLSKAR att bo här. Billy väljer ibland att stanna inne, hon älskar mig och kommer väl alltid att vilja vara just där jag är. Just nu på min mage.

PS: bordet blev alldeles för högt. Darn.

1 kommentar:

  1. härligt....o Murre har slankat till sig ser jag...kanske det är dags för denne att också flytta till hammenhög och skutta på gräsmattan för att kunna slanka till sig...
    /kattmormor

    SvaraRadera