tisdag 13 mars 2012

Om sjukdom och jobb

Det funkade! Jag blev banne mig frisk! Jag älskar min kropp, den blir nästan aldrig sjuk nånsin. Plus att mina barn är lika friska, tror Set har varit hemma från förskolan ca en dag på ett helt år pga sjukdom. Bella har varit sjuk ca en gång i hela sitt liv, och då snackar vi typ en dag med feber och hosta.

Så jag jobbade eftermiddagspasset och har nu tre heldagar framför mig. Det har blivit ganska mycket jobb på bibblan och jag måste säga att jag gillar min arbetsplats så himla mycket! Alla är så trevliga och det är så kul. Jag har inte haft ångest en enda gång, och då snackar vi alltså om mig som har haft daglig ångest över så gott som alla jobb jag haft. Ok, kan även bero på att jag är 30 och eventuellt har mer erfarenhet av livet nu än för tio år sedan, men ändå. Ville mest säga att jag är glad och nöjd.

Dagens bild: trädgårdens första Iris. Första av mååååånga.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med bra arbetsplatser, Ibland känner jag att jag skulle kunna jobba gratis på mitt jobb för att det är så himla bra. Förutom på söndagarna när jag får ångest över allt jag inte hunnit göra, men det brukar ju ordna sig.

    SvaraRadera