torsdag 8 mars 2012

Bakslag

Ok så det snöade. Det spelar liksom ingen roll för imorgon kommer våren, det säger alla väderkanaler så då tror jag på det.

Jag berättade för Set att på lördag ska Maja och Helena komma hit och hälsa på. Och så ska Maja ta med sig sin lilla bebis Rut, som är så gammal som Hjalmar ungefär. Lite senare pratade vi om det igen och jag frågade om han mindes vad bebisen heter. "Ja, mamma, den heter ju TUT! Men vad heter MIN bebis, mamma?"

Jag förklarade att han inte har någon bebis just nu men när han blir stor kan han ju skaffa en egen bebis. Vad ska den bebisen heta? Set tänkte lite och så kom han på: "Den kan heta FLINGOR!!"

Konversationen avslutades med att han fnissade i brallan av vetskapen att halva hans släkt heter Svahn i efternamn. För konstigt för att vara sant. Jojo.

Men som sagt, fram med parasoll och grillredskap, imorgon kommer våren!

2 kommentarer:

  1. Tuts mormor fick länk av Tuts mamma o nu har jag skrattat i 10 minuter:) Underbare Set! Ha en härlig vår i Hammenhög o all lycka önskar jag hela familjen i det nya huset. Kram MajaMammAnn

    SvaraRadera
  2. ... och flingor, det är väl det bästa Set vet just nu!

    SvaraRadera