torsdag 23 februari 2012

Nä, inte idag heller..

Det började så bra med liksom en gnutta INSPIRATION och jag tänkte att nu jävlar kör jag, jag går banne mig UnderbaraClara all in!

Så jag tog fram mina bästa köpeknoppar från Tiger i Malmö (ja måhända att jag drabbades av en gnutta köpstops-pga-flytt-till-landet-panik där sista veckan. Må så vara) och skuvade på dem i badrummet istället för de fula helvita som satt där innan.

Och det enda jag kan tänka på när jag ser det färdiga resultatet är rödsprängda panikfyllda ögon som stirrar in i min veka själ på morgontimmarna då allt är som mest fragilt. Blondinbella egoboostar sig i spegeln när hon vaknar, jag kommer negoboosta le luxe.

Om jag fortfarande känner mig sådär härlig och påhittig och pysslig och inspirerande? Well..

9 kommentarer:

  1. Haha, det var faktiskt lite likt! Kanske blir att du skaffar andra glada knoppar. Kanske beiga med en svart rand nedtill för att symbolisera stängda sovande ögon, hmm. :) Och så en fråga: De där träden som är fotade två inlägg bakåt, vad är det för träd och varför är de så underligt beskurna med långa stumpar som står upp? (Jag är ju trädgårdsmästare, hehe, måste få undra!)

    SvaraRadera
  2. Haha jadu det är våra små pilträd som är fulbeskurna för att inte vara så höga men samtidigt fungera som insynsskydd. Kommer de dö?

    SvaraRadera
  3. ser ut som små bröst tycker jag. Om Du vill omplacera dem, alltså inte ha dem i ögonhöjd varje morgon, så har jag lite olika knoppelliknoppar...grällglittrigt indiska och rustikt i keramik! Du får om Du vill...passar inte i enplans 60-talshus!

    SvaraRadera
  4. Bröst tänkte jag med, ligger ju och ammar så det är lätt att associera. Jag har med haft mina funderingar kring den där beskärningen, men hållit tyst :-)

    SvaraRadera
  5. Äsch nu har jag surfat på saken och bestämt mig för att det kommer bli jättefint till sommaren. Sluta nu oroa mig, tänk på att jag är trädgårdsrookie och måste få learn by doing! ;)

    SvaraRadera
  6. Ta hand om din veka morgonsjäl genom att pyssla ett par små solglasögon som du kan dölja dessa otäckingarna med!

    SvaraRadera
  7. Ja absolut, var inte menat som någon hård kritik, såg inte direkt att det var pilträd, trodde först det var något annat prydnadslövträd. Salix är ju tåliga och tål typ allting :) Tänkte mest på de långa stumparna, att det är bäst att skära av precis ovanför en förgrening, än längre upp. Men just med pil så klarar de väl allt som sagt... Snabbväxande träd :)

    SvaraRadera