onsdag 8 februari 2012

Lillebror

Idag har jag jobbat på bibblan några timmar. Det är ju alldeles fantastiskt vad det finns mycket skoj på bibliotek. Tänk att få jobba på ett ställe som har så himla mycket att gå runt och flukta på, alla tidningar och alla böcker och filmer och allt! Underbart.

Sen åkte vi till HBJ för att hälsa på lillebror som äntligen har fötts. Lika underbart det. Bebisar alltså. Så himla lätta. Om man jämför med hur de är sen när de är 10 mån eller 2,5 år eller tja till och med 30. Man kan liksom bära på bebisar helt länge utan att bli trött i armarna. Det är nog det allra bästa med dem. Nu väntar vi på ett namn.

När vi kom hem premiärade vi Hammenhögs pizzeria. Detta har jag nog skrivit om innan, men det allra bästa med lantispizza jämfört med Da Mary på Nobelvägen i Malmö är att de lägger på pizzakrydda! Det ger sitt till smaken om man säger. Sämsta är att smakar det så kostar det. 20 spänn mer per pizza minst. Nåja. Det får bli soppa på spik imorgon.

Nu går vi in i vår fattigaste period ever. Erik har föräldrapeng, vet ej hur mycket men nog högst hälften av vad han får ut på lönen, och jag har förbrukat mina akassedagar för veckor då jag jobbar. Dvs, jobbar jag en timme en vecka får jag endast lön för den timmen. Jobbar jag inget alls får jag full a-kassa. Då kan jag välja på att få in en fot i arbetslivet och leva på ca 200 spänn i månaden eller gå helt arbetslös och leva gott på akassa. Man tackar för den, arbetslinjen och alliansen. Men ja ä ent bitter, allt ordnar sig till slut. Eller hur mamma?

PS: vad vi önskar oss i inflyttningspresent? VED!

2 kommentarer: