onsdag 29 februari 2012

Kvinna och äppelträd

När jag var ung och barnlös hade jag en målbild över hur mitt liv skulle se ut när jag blev stor. Jag har aldrig drömt om karriär på något jobb, aldrig nånsin. Det finns inte i mig, jag är alldeles för mycket livsnjutare för det. Min målbild har alltid bestått av barn, katter, kamin och trädgård.

Ska man snacka sceneri har det varit tex en höstdag med räfsor och en liten eld och trädgårdsjobb med stickade tröjor på barn och gummistövlar och arbetsbyxor och trälukt, liksom lite mylla, och mustig köttgryta och varm brasa på kvällen med katt i knäet. Typ.

Idag var det nästan så!!

Fast det var lite vår och inte höst.

Vi åt frulle och så gick vi ut och jobbade i trädgården. Bella sov i vagnen, Set var på förskolan, Billy var inne men Murre fick gå ut själv utan koppel och så var jag och Erik igång och klippte, sågade och fixade. Och vi kunde båda konstatera att just det där och då var det vi båda längtat efter så jäkla länge. Helt fantastiskt.

Inte nog med det, efter lunch drog jag till Simrishamn och jobbade kvällspasset på bibblan. Såhär kunde jag ha det jämt om jag hade klarat mig ekonomiskt. Kan även tillägga att jag har en spinnande liten Billykatt i knäet just denna minut. Livet på landet asså, jag bara säger.

6 kommentarer:

  1. Har väntat på detta inlägg. Började nästan bli orolig över att livet på landet kanske inte riktigt var enligt förväntningarna...Men det var fint att läsa så här på morgonkvisten! Ha en bra dag också idag!

    SvaraRadera
  2. Jag lipar lite over here. Så himla fint inlägg, och liv såklart!

    SvaraRadera
  3. IIIOOOO va härled! Asså, lived pu lanned, finns det nåt bättre?! Ni ser ut att ha en underbar trädgård! om man får önska skulle jag vilja ha en katt update om hur de anpassar sig i sitt nya hem, hur går det för dem?

    //J

    SvaraRadera
  4. Åhh vad underbart att få pyssla i trädgården! Jag är också sådär, jobb och karriär är inte så viktigt.

    SvaraRadera
  5. Ja! Jag har en likadan känsla i kroppen nu, fast min dröm har varit "bo i stor gammal lägenhet mitt i stan och kunna jobba hemifrån". Livet alltså, så jävla gött att få som man vill!

    HEJJA OSS! Ety vi är värda det osv.

    SvaraRadera
  6. ÄNTELIGEN! (blev lite rädd när jag läste för exakt samma "målbild" gick jag dragandes med i skallen före flytten ut till Virentofta och huset. Trodde jag skulle sakna farten unt fläkten i stan men inte en sekund säger jag alltså!)

    SvaraRadera