måndag 6 februari 2012

30!


Ja alltså kan man få spola tillbaka denna dagen och börja om? Jag fyller alltså 30 idag. 30 är ändå ett ganska stort jubileum! Vissa hyr bygdegården och bjuckar på SMÖRGÅSTÅRTA faktiskt! Jag, jag fick inte ens en liten sång vid sängen. Erik tog sovmorgon så jag fick gå upp med snoriga ungar i ett stökigt och kallt hus. Som ni märker är jag fortfarande lite lite bitter. Jag vill ha en bricka med ett tänt ljus och så ska någon ta en blixtbild på mig när jag är ful och sömnig och nyvaken och så ska allt vara lite speciellt och spännande! Well well, vad är väl en bal på slottet.


När Erik masat sig upp (jajajaaa Set kom och trängdes med honom från tretiden så han kunde inte sova, MEN ÄNDÅ) åkte vi till Kåseberga för att köpa fisk, som jag hade lunchönskat. Där var det stängt. Så fick vi dra till Skillinge. Där var också stängt. Vidare till Simrishamn och där var det faktiskt öppet så det blev lite lax och så drog vi hem och åt mat.

Man kan väl säga att Bella var den mest spexiga under dagen. Jag blev väldigt glad för min present, en gitarr!!!, men det blev ett muntligt överlämnande liksom i förbifarten. JAG VILL HA PAKET!!! (haha ok nu lägger jag ner. Jag är glad och nöjd egentligen.) (Och liiiiide liiiiiiiiiiiiiide bitter)

/*trodde jag var vuxen nu, 30 and all, men är tydligen fortfarande 12 i själen*

5 kommentarer:

  1. Grattis här också (gött att följa sin no1 favoritbloggare nu både på facebook och blogspot höhö/stalkergirl) jag är med dig helt på paketfronten och tidigmorgonfronten. Dock har åldern tagit ut sin rätt något, och kräver nu inte längre sliskig gräddtårta på morgonen utan SMÖRGÅSTÅRTA SKA DET VA. nåde den som glömmer (oscar, barnen är för små för att hållas skyldiga). Men gitarr var faktiskt en superfin present! och bella är väldigt spexig. osv. Ska du inte ha öppet hus så vi nyfikna får hälsa på, säga grattis, kolla trädgård samt äta kakor?

    SvaraRadera
  2. Ha den äran en dag föe sent och S Y N D att det inte blev en blixtbild med tårta, kanske du kan fixa bygdegårdsfest med smörgåstårta och lokalt liveband någon dag i efterhand, eller det gills kanske inte...? Föllsedagen är kanske ändå liiide spoilad?

    Hursom - hoppas du fick det wunderbart ändå och att bitterheten svidit över!

    Häls Josefin

    SvaraRadera
  3. Låter ändå som en ganska mysig dag trots allt stök :) Stort grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack hörrni! Jorå det blev bättre framåt kvällen, plus att Erik nog lärt sig en läxa för resten av livet! Hoho!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA! Petade på Martin och sa: "DET ÄR INTE BARA JAG SOM ÄR SÅN DÄR!" Faen vad gött då. Han sa: "Lova att aldrig outa mig sådär." Det kan jag ju inte lova men jag kan outa honom här, höhö, känn på denna då: I födelsedagspresent fick jag ett par fluffiga inneskor som jag önskat mig. De var tyvärr i fel storlek så han lämnade tillbaka dem. Och behöll pengarna. Jomen. Året innan fick jag ingen present på morgonen (SKANDAL) men väl på kvällen (ändå inte OK alltså). Oh well.
    GRATTIS på 30-årsdagen i efterskott iaf och kram!

    SvaraRadera