torsdag 12 januari 2012

Flyttstatus


Organiserat kaos är ett sätt att beskriva hemmet. Möre ÄLSKAR flyttlådorna och hade han fått bestämma hade vi nog haft ett berg av sådana jämt. Jag har börjat packa ner köket men det tar en förbannat lång tid när Bella helst bara vill sitta på höften hela dagarna. Min höft alltså. Eller alltså, min ickebefintliga höft = svårt att hålla henne på plats. Hon glider hela tiden ner längs mitt ben = sjukt jobbigt.

Iallafall så var hissen trasig idag och efter att ha vaknat med kallsvett och flyttångest i några dagar känner jag mig nu helt nöjd med vårt beslut att flytta från detta skruttiga hus. Dock målar de trappen och hissen just nu (såklart) så allt är helt fresche. Inga spottloskor och inga snusränder liksom, känns som att vi bor i typ Slottstaden?!

Bäst av allt: bra besked om jobb, ska gå bredvid med start på min 30-årsdag eller så. Ok vet fortfarande inte om det blir 3 h på en månad eller 30, men det löser sig. Dessutom slog jag just the unbeatable Karin i Wordfeud och sådant måste uppmärksammas. Jag har vunnit totalt 2 gånger av kanske 30. OCH så har Biggest looser Sverige börjat igen på fyran! ÄLSKAR detta program! Inte så mycket för personerna utan för att jag blir träningspepp to da max. Hej jogga i leråker från och med nästa lördag!

Ja det var det. Hejdå.

5 kommentarer:

  1. Mäh, vad är det för jobb?

    SvaraRadera
  2. har jag berättat för dig att Bellas morbror gjorde EXAKT likadant häng på min höft när vi pacakde ner Norjehuset????Och när vi kom till Edenrydshuset ville han ICKE heller då sitta ensam på golvet och leka förrän allt var uppackat och klart. Antingen ligger det i släkten eller så är det ett obehagligt och obegripligt virrvarr för de små när man plötsligt lägger hela huset i lådor.../ma

    SvaraRadera
  3. Skulle du inte kunna ha en bärsele eller bärsjal så att du kan göra saker trots att hon vill vara på dig? Finns ju skönare sådana än babybjörn, typ en ergonomisk sele. Jag försöker långsamt vänja Selma vid den jag har köpt, men hon är ju bara 6 veckor så hennes vakna och glada perioder är ganska få. Svårt att sätta en sovande unge i den liksom.

    Så kul med flytten, det kommer bli jättebra :)

    SvaraRadera
  4. Jodå, Ebba, vi har både sjal och Ergo! Superbra! Fast för mig är det tvärt om, svårt att sätta en glad och vaken Bella i sele. Det går an när hon ska sova, men nu är hon så stor att hon bara sover två kortisar om dan. Sen vill hon vara uppe och leka, eller alltså sitta på höften ja.. :) I början när de bara sover är det ju perfa med sjal!

    Tack för flyttpepp!

    SvaraRadera