måndag 5 december 2011

Fikastund har kola i mund


Så det var fiolkväll. Berättade för Set att: ikväll kommer Maja och Helena hit, kommer du ihåg vad vi ska göra då? Set bara: ÄTA KAKOR!!!

Yeawell..

Svängde därför, hehe, ihop UnderbaraClaras saffranskolor. Nu har jag ganska stora problem med just kokos och ganska stora problem med att kunna bryta ett recept och hitta på eget, så jag kommer eventuellt inte att äta speciellt många. Roligt var också att vi inte hade några knäckformar så jag fick ta små muffinsformar, vilket gjorde att de blev gigantische och pappret sitter fast stenhårt på kolan. Menmen. För att vara första gången i mitt liv som jag kokar kola måste jag säga att de blev rätt bra! Inte för rinniga och inte för hårda.

Bella vägde just som jag sa, 6,8 kg. Hon dippar på alla sina kurvor, precis som Set gjorde i samma ålder. Finns det något växaknep för åttamånadersungar? Mat?! *Orka* (obs skoj).


5 kommentarer:

  1. var dom så crazy goda som hon skryter om??!

    SvaraRadera
  2. som sagt det var ju kokos i, men visst, de var helt ok!

    SvaraRadera
  3. Well. Det är det där med smör och olja i maten kanske. Äter de lite får man berika desto mer kanske...

    SvaraRadera
  4. Helena-uppsatsskriverskan7 december 2011 kl. 11:35

    Goda var de när man väl hade slickat loss dem ur sitt papper, f.ö. ett trick i sann husmorsanda som Erika bjöd på! Vi har alltid god fika :) (Precis som Set noterat). Du glömde dock skriva att vi faktiskt spelade också denna gång. Dessutom är jag lite besviken över inget blogginlägg om vad vi faktiskt producerat under hösten. Kanske får tjata lite på Maja om bilder?! Förstår dock om hon tvekar med tanke på att du tog säkert 200 bilder-jobb-jobb-jobb...

    SvaraRadera
  5. Det ska komma ett sådant! Men jag tror att Maja får dela med sig av några bilder först ja, lär ju ta ett tag.

    SvaraRadera