måndag 28 november 2011

Gissleken


Så kom adventsstjärnan upp även på Falkenbergsgatan 11. Passade på att byta lakan i spjälisen (som endast Set sover i mellan typ fem och sju varje morgon) och dammsuga golvet, samt packa en flyttlåda! Jag hade tänkt göra värsta julmyset med pepparkaksdeg och grejer men så knuffade Set Bella så hon föll rakt i golvlampan i vardagsrummet och fick en bula i huvudet. Jag tappade sugen kan man säga. Grr. Jag vägrar att ha barn som bråkar med varandra. Jag vägrar ännu mer ha barn som slåss. Givf mig styrka.

Nå, på tal om flytt: spana in vår urtjusiga platsbyggda säng. Gissa om den går in i hissen? Gissa om vi måste skruva ut typ en miljon skruvar för att få med den öht? Gissa om den eventuellt inte kommer att komma på plats första natten i vårt nya hem? Gissa om det är så med flera möbler? Gissa om jag kommer hata hissen i resten av mitt liv?


1 kommentar:

  1. sicken tur att ni är begåvade med ett praktiskt handlag båda två, det mommer väl till pass nu!
    Du, det ORDNAR sig...man kan sova på en madrass på golvet också...några dar...eller veckor!;-)

    sväma

    SvaraRadera