torsdag 6 oktober 2011

Pipan

Av alla figurer i alla barnböcker väljer han alltså att leka Alfons pappa?!

Idag var det fotografering på förskolan. De sa att det hade gått bra och jag ser fram emot bilderna. Kan dock inte riktigt släppa att det känns liiiite onödigt, såhär i digitala foto-eran. Det borde vara ganska lätt att ta digitala bilder och skriva ut för en spänn styck kan man tycka. För jag bara förutsätter att vi kommer att få betala säkert 300 spänn för ett gruppfot plus lite bilder på bara Set. Och det är klart att vi gör det. Men ändå. Hm. Kanske är jag bara fattig, men det känns liksom lite som att vi ändå fotar våra barn minst 40 gånger per dag nowadays. Ok förr när en rulle med 36 bilder kostade 200 spänn att framkalla (omg och man bara gjorde det!?) och kamerorna var kassa. Nu har de flesta rätt bra kameror. Typ alltså liksom. Men men.

För övrigt har jag bakat världens godaste smörrulltårta. Drömtårta, you know. Den ska jag äta nu. Slurp. Ajö.

2 kommentarer:

  1. Vanudå?! Du som har snackat om och längtat efter det där fotot ända sedan han började på fsk, och så nu bara megadiss..! Förresten, han är faktiskt lite lik pappa Åberg, haha.

    SvaraRadera
  2. nej alltså jag älskar det och jag ser fram emot det, jag är mest bara jävligt snål. haha.

    SvaraRadera