söndag 9 oktober 2011

Helgobert


I onsdags fick Bella ett brev. Det var från Bea och innehöll ett par pyttesmå badbrallor. Vi spenderade därför lördagen i badhuset. Bella var som fisken i vattnet, älskade allt som hette simhall och bassäng. Set stod stel som en pinne och hackade tänder från första stund. Olika, det där. Jag hade alltså gjort exakt samma när jag var i hans ålder.

Vi badade säkert nästan en timme. När vi skulle gå upp kissade Set på golvet. Vi föräldrar visslade lite och nynnade dumdidumdidum. Det var när de skulle stänga och vi var nästan sist kvar så de skulle antagligen snart spola rent där ändå. Heheee.

Iallafall, idag åkte vi till Bokskogen med Fhafha och ZeZANN! Där hittade vi en död mullvad och en massa träd. Set hade nya vinterkängor på så det gick inte så snabbt att ta sig runt rundan, men fint var det.


Eftersom Set envisas med keps och det snart är för kallt, stickade jag honom en mössa igår. Gjorde en med kameler (dromedarer?) för att han skulle vilja ha den. Det gick sådär. Han ville hellre att Bella skulle få den. Och nja, jag är väl inte helt nöjd med hur den blev. Ett så kallat "hastverk".

Badrocken? Jo, när vi hade druckit kaffe och ätit kaka med glass och grädde hos svärisarna åkte vi de ynka kilometerna hem och på denna lilla stund hann Bella somna gott. Set däremot hann bli nåt så jävulskt illamående att han kräkte ner hela sig själv och allt han hade på kroppen. Olika, det där. Jag hade alltså gjort exakt samma när jag var i hans ålder.

2 kommentarer:

  1. Jag är nog mer av en Bella då.

    SvaraRadera
  2. Mössan blev ju helfin! Och hurra för att Bella gillade presenten! Längtar tills vi kan bada tillsammans allihop!

    SvaraRadera