tisdag 4 oktober 2011

gnällkväll


Idag var dagen då Bella satt upp mer än låg ner. Nu är hon alltså stor. Idag är även dagen då min rygg och mitt psyke sa "GIV MIG STYRKA". Barnvagnens däck är tio år gamla och välrullade. De är alldeles spruckna och luften sipprar ur sakta men säkert. Vagnen är OERHÖRT tungkörd. Sen är det också så att det kommer en tid i alla bebisars liv då de är för dåliga på att vara själva på golvet men för tunga för att man ska orka kånka omkring på dem. Lägg till att ungen sover ca en timmes sammanlagd sömn på hela dagen samt somnar för natten vid tolv. På natten. Om jag finge åka till Napa eller nåt. Spa. Massage. Varma handdukar och några simtag i en sval bassäng. Lite spinning och lite löpträning. Något annat än bebisgnäll och ont i ryggen tack. Går även bra med ett jobb, ett banklån, pengar öht eller ett hus på landet där jag kan höra alla måsarna.

1 kommentar:

  1. Men det är bara o puNga ut din födelsedagspresent!

    SvaraRadera