söndag 16 oktober 2011

Äppeltavlor och ljugarbänkar


Helgen inleddes med att jag och ungarna var i Folkets park och dubbelgungade samt tittade på fina blommor. (Och kängururna. Set kallade albinot för "Bä bä vita lamm"). Erik kom hem till lunch och sen packade vi ihop oss och for på olika håll. Jag och Bella till Österlen, Erik och Set till Småland. På kvällen fick Bella sova lite i en stol men hon vaknade efter ungefär två minuter.




På lördagen kom Marika och Martina ut till oss och vi åkte på medelålderstur till Kivik. Kollade äppeltavlan, Marika slog sig i slang med de målade pilnergubbarna på bänken, sen vidare till ett matställe och sist till café Annorlunda vid Stens huvud. Det var en stålande fin dag det. På kvällen kom Kari med barn på pizza. Bella satte i halsen så jag fick vända henne upp och ner och då spydde hon ut allt hon hade i magen. Onödigt, kan man tycka, det hade väl räckt med biten i halsen?

Jag gjorde nästan klart min kofta. Ska sy dragkedjan en gång till bara. Fin va?


Ikväll åkte vi hem och det gjorde även Erik och Settet. De hade haft det bra, Set hade fått en brandkorv av storkusinerna. Det var två brandbilar det. Plus massa annat. Bella sover tryggt i sin faders famn och Billy sover räv på hans ben. Jag tänker snart sova jag med för en visdomstand gäckar mig så jag har ont i hela käken.

3 kommentarer:

  1. koftan är jättefin, är stolt över dig!!!!
    Kul att träffa er alla i helgen o tack för alla fina bilder, de ger näring till ny arbetsvecka
    Ångrar bara att jag inte stannade till och betittade äppeltavlan jag mä/ma

    SvaraRadera
  2. Jag har också en dum visdomstand! Igen! Fast inte samma.

    SvaraRadera
  3. haha, brandkorv! Slutar aldrig skratta åt det!

    SvaraRadera