onsdag 7 september 2011

Om kreativitet


När Set ska måla brukar jag sitta bredvid och peppa honom. Målar lite själv för att få igång hans målande. Det brukar oftast bara bli en jävla massa slabb för hans del. Så sitter jag där och får till något riktigt fint, tex en brun fågel på en gren med lite buske bredvid. (jaja, skratta ni). Självklart anser Set att det var HAN som målade den och ska tvunget ta den och förstöööra. Typ hacka hål i pappret och kladda med bläckpenna på lillsparven. Är det snällt? Får jag bli sur? Eller ska jag bara uppmuntra hans kreativitet och skita i min egen? Svåra frågor i småbarnsvardagen. Imorgon går jag och Bella till BVC för vaccination. Tror tyvärr att hon har lite feber så eventuellt blir det bara mät och väg, så får vi hoppas att hon inte drabbas av difteri, stelkramp, kikhosta, polio, pneumokocker eller hemophilus influanzae inom den närmsta veckan.

5 kommentarer:

  1. Jag skickade en kommentar som verkar ha försvunnit ut i evigheten. Iaf, gick ut på att nya bloggen är fin, kanske borde jag härma.. :) Plus att: jag tycker att ni kan måla på varsitt papper = ni skapar tillsammans men ändå var för sig, så får du behålla dina fåglar för dig själv.

    SvaraRadera
  2. Jamen det gjorde vi men sen skulle han ändå ta mitt och hålla på. Härma, det var kul att byta blogg!

    SvaraRadera
  3. Ngn annan har visst redan beaware som blogspotadress, så jag får nog vackert stanna...

    SvaraRadera
  4. eller ta... hm... tex sveaware? eller tillochmed klumpigasveaware?!

    SvaraRadera