onsdag 28 september 2011

Dag 12 – en låt av ett band jag hatar



Det är lite för lätt att välja typ Björn Rosengren eller Doktor Bombay här så det får bli något av mina subtila hatband. Sen är väl hata ett lite starkt ord. Kan vi inte säga "ogillar mycket" istället. Så. Jag hade här kunnat välja en låt av tex Elvis Costello eller PJ Harvey, vilka jag båda har mycket svårt för. Men de är ju inga band. Efter den bortsållningen kan jag således välja antingen Sonic Youth eller Pavement, båda två band jag icke kan lyssna på utan att vilja kräkas lite inombords. Fast dagens dagens blir nog ändå en låt av och med Red House Painters. Man kan säga att min hatgenre är band som framförallt svåra-gymnasiekillar-som-tycker-så-jävla-synd-om-sig-själva-för-att-vadvetjag-ingen-vill-ligga-med-dem-men-inte-fattar-att-ingen-vill-ligga-med-dem-för-att-de-är-pretentiösa-skitstövlar lyssnar på. Hahahaha. Lustigt nog gillar alla mina killkompisar dessa band. JAG TYCKER OM ER MEN INTE DET NI LYSSNAR PÅ OK? Dessutom är ni inga gymnasiekillar längre. Hehee.

2 kommentarer: