söndag 11 september 2011

Att komma hem var en schlager


Tjejen på sätet bredvid mig på hemvägen satt och lyssnade på sommarpratet med lyssnarnas val, en som förlorat sin man i cancer. Och hon bölade. Och bölade. Och bölade. När det var klart sa hon till mig att om hon hade vetat innan vad det handlade om hade hon eventuellt inte valt att lyssna på det just på tåget, och att hon på uppvägen hade hört ett annat sommarprat som hon gråtit lika mycket på. Hon hoppades att ingen i vagnen hade åkt med henne på väg upp också, för den hade väl isf tänkt att hon var alldeles tokig.

Jag fick gå på toa och åksjukekräkas på både dit och hemresan. Hur kul är det när man är 29? Inte kul.

Bröllopet var alldeles hjärtans fint som bröllop ska vara. Jag är mycket nöjd med resan. Trots kräket. Bella hade förresten knappt ens saknat mig en endaste gnutta. Varit glad och nöjd hela tiden. Ni fattar vad det betyder va? I'M FREEEEE! Mohahaha. Resa, någon?

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. det var alltså jag själv som gjorde ett test för att visa Erik hur man kommenterar. Obs.

    SvaraRadera